diumenge, 13 de juny del 2010

Projecte final JCLIC



Quin recurs estem utilitzant? Introducció.

Per portar a terme les següents activitats hem decidit utilitzar el recurs de JClic. Perquè hem observat que és una eina molt útil per poder apropar als infants al món de les noves tecnologies, les quals cada vegada estan més presents en la vida quotidiana dels individus, incloent el sistema educatiu.

Aquest programa serveix per poder elaborar diferents tipus d’activitats, mots - encreuats, associacions, exercicis de text, puzles, entre d’altres. Nosaltres hem escollit les activitats que fan referència a l’activitat d’associacions i de relacionar; i també l’activitat dels puzles.

Qui utilitzarà aquest recurs? Destinataris.

Aquestes activitats van destinades als infants d’educació infantil. Aquestes activitats serveixen per reforçar l’aprenentatge de les estacions, el concepte del temps i els animals que hi trobem segons el temps que fa.
A través d’aquest treball afavorim, també, l’aprenentatge de la lectura, associant les grafies amb les imatges.

Què volem que aprenguin? Objectius.

La finalitat d’aquestes activitats és aconseguir que els infants fomentin l’aprenentatge de les TIC, a través de les quals podran practicar els conceptes treballats, en aquest cas, basant-nos en l’aprenentatge de les estacions i el temps.

Els objectius són:

- Treballar l’aprenentatge de les estacions i el concepte del temps.
- Relacionar les estacions amb els animals que hi pertoquen.
- Relacionar les grafies amb les imatges corresponents.
- Observar i ordenar els pictogrames per formar els puzles.
- Associar els dibuixos/imatges amb la realitat.
- Fomentar la participació i l'autonomia individual.

Que volem que facin? Metodologia.

Cal tenir en compte que el docent estarà present durant totes les activitats, per tal de fer de guia i orientador/a, i així, poder oferir ajuda sempre que sigui necessari pels nens i nenes.

La primera i la segona activitat es basen en relacionar.
1. RELACIONAR LES GRAFIES AMB LES IMATGES
2. RELACIONAR LES IMATGES AMB LES GRAFIES

La primera tracta doncs, d’una activitat de relacionar la paraula amb el dibuix corresponent, els quals són: el sol, el vent, la pluja i la neu. Són imatges que fan referència el concepte meteorològic. I la segona activitat a la inversa, relacionar les imatges amb la paraula adequada; i les imatges són: una mosca, un mosquit, una marieta i una abella.

3. JOC D’APARELLAR IMATGES IGUALS

Es tracta d’aparellar les imatges que siguin iguals, aquestes són: una flor, un gelat, un sol, una marieta, una fulla i una abella. Es tracta d’una activitat que consta d’unes cartes que tenen aquests dibuixos i els infants hauran d’ajuntar una imatge amb l’altre quedant així els dibuixos iguals aparellats.

4. UN PUZLE DE L’ESTIU

Es tracta d’una activitat la qual s’ha de fer un puzle. El qual té com a dibuix un nen a la platja jugant a la sorra. Aquesta imatge representa l’estació de l’estiu. Aquest exercici anirà acompanyat per una explicació del docent, descrivint l’estació de l’estiu, els elements que hi trobem i les activitats quotidianes que hi podem fer. D’aquesta manera apropem els infants a la realitat, a l’entorn que els envolta a la seva vida quotidiana.

5. RELACIONAR EL DIBUIX AMB LA FOTO REAL

Es basa en una tasca on s’ha de relacionar el dibuix amb la foto real. És a dir, el dibuix de la marieta amb la foto d’una marieta real, i així amb els dibuixos del mosquit, el cargol, l’abella i la mosca. Fent aquesta activitat es fomenta la realitat en la que vivim, que sàpiguen associar un dibuix amb la foto real; descobrint així que significa el mateix, però amb un símbol, en aquest cas, un dibuix.

6. UN PUZLE DE LA TARDOR

Aquesta activitat també consta de fer un puzle. Però en aquesta i treballarem la tardor. La imatge hi apareix uns arbres amb les fulles al terra, com a representació del que succeeix quan arriba la tardor. Tal com hem dit anteriorment, l’exercici anirà acompanyat de l’explicació del docent, descrivint , en aquest cas, l’estació de la tardor.

Com volem que se sentin? Actituds.

El nostre propòsit es basa en dues finalitats. D’una banda, que els infants aprenguin i entenguin el concepte que es treballa en les activitats, l’aprenentatge de les estacions i el temps. I per altra banda, que els infants es vagin fent més autònoms gràcies el recurs de les TIC. Ja que és un recurs que fomenta l’activitat individual i l’habilitat d’experimentar.

L’objectiu pel qual s’han creat aquests exercicis es basa en què els infants ho vegin com una eina de joc - aprenentatge. Per tal d’afavorir la seva motivació i potenciar la seva participació activa i dinàmica.

I bàsicament que els infants s’apropin a les noves tecnologies, que s’adonin que a través d’aquestes també poden aprendre i experimentar per si sols. Fer-los veure que són capaços d’utilitzar aquest recurs i que és útil per ells. Perquè en la societat que vivim les TIC són importants i estan gairebé en tot moment al nostre voltant.



Les activitats que hem dissenyat les podeu veure a partir d'aquests links.
Desitgem que us agradin!!


http://dl.dropbox.com/u/8064392/LES_ESTACIONS.html.zip

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada