dimarts, 15 de juny del 2010

Projecte final HOT POTATOES



Aquí us adjuntem l'explicació del nostre projecte, el qual s'ha basat en les aplicacions del Jclic i del Hot-potatoes.



Quin recurs estem utilitzant? Introducció.


Per portar a terme la següent activitat hem decidit utilitzar el recurs de Hot Potatoes. Creiem que aquest recurs és una eina molt útil per poder apropar als infants al món de les noves tecnologies, les quals cada vegada estan més presents en la vida quotidiana dels individus, incloent el sistema educatiu.
Aquest programa serveix per poder elaborar diferents tipus d’activitats, explícitament consta de sis aplicacions amb diversos models d’activitats interactives. És més, podem combinar-les per tal de realitzar una seqüència d’activitats.

Qui utilitzarà aquest recurs? Destinataris.

Les nostres activitats van destinades al col·lectiu d’educació especial, en particular als infants amb autisme. Tot i així hem de destacar que també es poden aplicar a l’educació infantil, ja que en aquestes edats és molt important treballar l’anticipació i l’autonomia personal.

Hem decidit aplicar aquestes activitats als infants amb autisme, ja que per ells és molt important saber quines accions realitzaran successivament al llarg del dia, per tal de poder creat una rutina diària. D’aquesta manera es senten més còmodes i evitem la tendència a posar-se nerviosos.
A través d’aquestes activitats també podem treballar els hàbits personals dels infants, una manera d’iniciar-los en la seva pròpia autonomia.


Què volem que aprenguin? Objectius.


El nostre propòsit principal és afavorir l’autonomia personals d’aquests infants i l’anticipació de les activitats i accions a realitzar.

Els objectius són:

- Treballar l’anticipació dels esdeveniments i activitats a realitzar durant el dia.
- Millorar i afavorir l’autonomia personal i social.
- Fomentar la participació individual.
- Relacionar grafies amb les imatges corresponents.
- Observar i Ordenar els pictogrames segons la seqüència del dia.


Que volem que facin? Metodologia.


1. SEQÜENCIACIÓ DE LES IMATGES

L’activitat ofereix als alumnes les imatges de les accions quotidianes de manera desordena, a partir d’aquí els infants les han de classificar en l’ordre corresponent.
El docent està present en tot moment durant l’activitat, fent de guia i orientador/a per oferir recolzament i suport als nens/es. No hem d’oblidar que els principals destinataris d’aquestes activitats són infants amb autisme, per això necessiten unes pautes clares i senzilles per poder entendre i realitzar l’activitat.



2. RELACIÓ DE LES GRAFIES AMB LES IMATGES


L’activitat consisteix en relacionar les imatges de les accions quotidianes amb les grafies corresponents. Els diferents destinataris encara no saben llegir, però són capaços de relacionar alguna de les lletres amb el dibuix. És més, reconeixen el conjunt de la grafia i per aquesta raó ho poden relacionar.

Com volem que se sentin? Actituds.

Sobretot tenim un propòsit molt definit, el qual consisteix en afavorir la seguretat dels nens/es per potenciar la seva motivació i fomentar una participació activa i dinàmica.
A través de les activitats els infants poden experimentar un sentiment d’èxit, la qual cosa els motiva encara més a continuar gaudint amb les noves tecnologies.
En definitiva, volem fomentar una participació per part dels alumnes afavorint l’autonomia i sobretot l’anticipació.


ACTIVITATS:

Match

Mix

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada