dimecres, 12 de maig del 2010

ALGÚ SAP QUÈ ÉS UNA WEBQUEST?

És una activitat d’investigació basada en la recerca d’informació a través de la via d’Internet. Es tracta de presentar als alumnes un escenari i una tasca, generalment un problema per a resoldre o un projecte a realitzar. A partir dels recursos d’Internet se’ls demana que analitzin la informació per elaborar unes solucions creatives. Ens agradaria deixar ben clar que no estem parlant de cercar informació i copiar-la, sinó d’analitzar, sintetitzar, comprendre, transformar, crear, jutjar i valorar les dades obtingudes.


Com es va desenvolupar aquesta idea?

La idea Webquest va ser desenvolupada en 1995, en la Universitat Estatal de San Diego. Des dels seus inicis fins l’actualitat constitueix una de les tècniques principals d’ús i integració d’Internet a l’escola.


Però....hi ha diferents tipus de Webquests?

Generalment podem destacar tres tipus de Webquests en funció de les seves característiques;

* Webquests a curt termini: Es basa en conèixer un determinat contingut d’una o diverses matèries.

* Webquests a llarg termini: Implica realitzar tasques més profundes i elaborades i amb més quantitat, a més, es solen presentar a través d’una eina informàtica com una pàgina web.

* Miniquest: Es tracta d’una versió reduïda de les Webquests, en les quals només es consideren tres passos; escenari, tasca i producte.

I com és l’estructura d’una Webquest?

A continuació us mostrem el seu contingut;

* INTRODUCCIÓ. Proporciona als alumnes la informació necessària per poder realitzar l’activitat, orientant-los i atraient la seva atenció amb una presentació atractiva.

* LA TASCA. Es descriu de manera clara i concisa quin serà el resultat final de les activitats plantejades d’aprenentatge (resoldre un problema, defensar una postura, dissenyar un producte, etc.)

* EL PROCÉS. Es basa en oferir als alumnes un llistat de passos per realitzar la tasca proposada, així se’ls ajuda a entendre millor que cal fer i en quin ordre.

* AVALUACIÓ. Es descriu detalladament com serà avaluat el seu rendiment.

* CONCLUSIÓ. Ha de resumir l’aprés i estimular la reflexió sobre el procés.

* CRÈDITS I REFERÈNCIES. Esmentar les fonts dels recursos utilitzats.


Aquí teniu diferents Webquests relacionades amb l’educació especial, esperem que sigui del vostre ajut!.

http://hera.fed.uva.es/04-05/especial/grupo1/nos%20vestimos-carpeta%20de%20documentos/titulo%20webquest.htm

http://hera.fed.uva.es/04-05/especial/Grupo2/Introduccion.htm

http://hera.fed.uva.es/04-05/especial/Grupo%203/index.htm

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada