dimecres, 12 de maig del 2010

LA CAÇA DEL TRESOR


Sabeu què és la caça del tresor?

És una activitat o una pàgina web amb una sèrie de preguntes i un llistat de pàgines web on els alumnes han de buscar les respostes. Actualment és una de les activitats més populars entre els docents que utilitzen Internet a les seves classes. Generalment i al final, hi ha una pregunta més àmplia de la qual la resposta no apareix directament en les pàgines web visitades, sinó que requereix la reflexió per part de l’alumne. En definitiva, és una eina útil per adquirir informació sobre un tema determinat i per practicar amb les noves tecnologies.


Algunes de les seves característiques són...

Fàcils de crear i les recerques interactives que han de realitzar els alumnes són divertides i formatives.

Serveixen per consolidar els coneixements que volem que tinguin els alumnes sobre un tema i ofereixen domini tecnològic.

Es poden utilitzar com activitats que impliquin a tota la classe, en grups o de forma individual.

Trenquen els límits de l'aula tradicional, milloren l'hàbit de lectura i el tractament de la informació.

Permet que l'alumne descobreixi la possibilitat que li ofereix la Xarxa per a la solució ràpida dels seus dubtes i entengui l'ordinador com una eina més a l'hora d'adquirir coneixements.


La seva estructura consta de ....

* INTRODUCCIÓ. Es descriu la tasca i les instruccions necessàries per poder realitzar-la. És important despertar l’interès dels alumnes per motivar-los a esbrinar les respostes.

* PREGUNTES. Elaborar i enumerar un llistat de preguntes o petites activitats a realitzar. És important tenir present les característiques pròpies dels alumnes, així com la rapidesa i fluïdesa d’aquestes preguntes i/o petites activitats.

* RECURSOS. A continuació s’elabora un llistat dels títols i URLs de les pàgines que els alumnes han de consultar per poder trobar les respostes a les preguntes o activitats.

* LA PREGUNTA FINAL. Es tracta d’una pregunta global, la qual la resposta no es trobi directament en cap pàgina de la llista de recursos, sinó que siguin els propis alumnes els que reflexionin a partir de les anteriors respostes per poder contestar aquesta última. A més, pot estar relacionada amb un objectiu curricular, com valors, normes i actituds.

* AVALUACIÓ. S’avalua en funció de la quantitat i qualitat dels encerts dels estudiants, establint uns indicadors de la qualitat, com per exemple la originalitat, el treball en equip, el maneig de la tecnologia, etc.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada